Referentie van ouders over Annika, begeleiding dochter met dyslexie

In groep 3 bleek al snel dat leren lezen voor onze dochter lastig was. Eind groep 4 is zij getest en kreeg ze de diagnose dyslexie. Zij heeft, via school, de volledige (vergoede) behandeling doorlopen.

Pas eind groep 5 kregen tijdens het eindgesprek het advies om door te gaan buiten school met RT.

Zo kwam onze dochter begin groep 6 bij RT Praktijk Wegwijz, juf Annika terecht. Zij had eigenlijk helemaal geen zin meer in bijles en extra huiswerk. Gelukkig klikte het meteen en wist Annika haar heel goed te motiveren. Zij heeft enorme vorderingen gemaakt met lezen, spelling en rekenen, hierdoor heeft zij nu meer zelfvertrouwen. In groep 7 hebben zij veel geoefend voor de Cito toetsen en met resultaat.

We zijn Annika enorm dankbaar voor haar professionele aanpak, inlevingsvermogen en het resultaat dat zij met onze dochter heeft weten te bereiken.

Referentie van ouders over Annika, begeleiding zoon (10 jaar)

Onze zoon is in midden groep 7 eindelijk op mijn verzoek en door doorverwijzing huisarts getest. Sinds groep 3 kon hij goed lezen maar zijn rekenen en spelling wilde niet lukken. Tijdens rapportgesprekken in groep 4, groep 5 en groep 6 kregen wij steeds te horen dat testen via school niet mogelijk was omdat hij goed leest maar wel een algehele leer-achterstand heeft van ruim 7 maanden.

Zowel zijn spelling als rekenen (tafels) zijn altijd een aandachtspunt geweest, hij is dan ook getest op mogelijke dyslexie en dyscalculie, wat niet uit deze tests kwam.

Als moeder heb je zo’n gevoel dat er toch iets niet klopt. In ieder geval is zijn basis niet goed. Hij heeft nu sinds groep 6 RT bij Annika. Er naar toe gaan is iedere keer weer een strijd maar als hij klaar is dan is hij heel erg gemotiveerd en werkt er hard. Annika heb ik zelf ervaren als een zeer ter zake kundig en betrokken RT-ster met hart voor het kind.

Voor overleg en terugkoppeling neemt zij de tijd, geeft advies en kijkt wat er nodig is om verder te komen. Ze heeft een prettige en rustige benadering. Stimuleert en motiveert op een positieve manier.

Referentie Lisa:

Na de grote vakantie ga ik naar groep 8.
In groep 5 ben ik door de school getest of ik dyslectisch was want ik kon niet goed lezen en ik haalde alle letters door elkaar.

Ook rekenen vond ik erg moeilijk dan weer erbij en eraf en dan weer keer sommen, het leek allemaal hetzelfde.

Ik ging begin schooljaar in groep 6 voor het eerst naar Annika toe.

Zij hielp met lezen, hardop lezen en rekenen maar we deden ook spelletjes op de laptop van Annika zoals tafeltoppers en leerspelletjes.

In groep 7 hebben wij heel veel cito oefeningen gedaan, goed lezen en kladblaadje gebruiken was de tip van Annika.

Ik ben van groep “ster” naar groep “maan” en kan zelfs af en toe meedoen met de uitleg van groep “raket” gegaan. Allemaal dankzij de hulp van Annika.

Groeten van Lisa (10 jaar).

Referentie Luca:

Van mijn juf in groep 5 kreeg mama de tip om eens te bellen met Annika van RT Praktijk Wegwijz.

Sinds groep 6 ga ik 1x per week een uur naar Annika toe, ik heb nooit zin om er naar toe te gaan maar als ik er ben geweest dan ben ik zóóóóóóóóó blij. Dan heeft Annika ook uitgelegd hoe ik de sommen van mijn thuiswerkboek moet maken.

Annika leert mij trucjes om formules te onthouden.

Die trucjes mag ik niet verklappen want zo kan ik laten zie hoe goed ik het kan.

In groep 7 hebben we heel veel cito 4 you, de Rode kikker en leestrainer geoefend.

Mijn laatste rapport in groep 7 is denk ik goed want juf zei dat ik erg vooruit ben gegaan.

Volgend jaar, in groep 8 ga ik weer naar Annika toe.

Dag, van Luca (10 jaar)

Jaap Stoppelenburg, dyslexiespecialist, Warfhuizen

“Ik ken Annika als iemand die met veel empathisch vermogen en doorzettingsvermogen met kinderen kan omgaan. Ze is door mij opgeleid in Sleeplezen en ik heb gezien hoe ze met veel humor, toewijding en geduld kinderen weer aan het lezen kan krijgen.”

Lilian Verwaayen, ouder, Amstelhoek

”Mijn zoon is dyslectisch en in groep 7 merkten wij dat spelling voor hem steeds problematischer werd, ondanks RT op school. Dat was voor ons aanleiding om op zoek te gaan naar extra RT, buiten schooluren. We kwamen bij Femke terecht en het voelde gelijk goed. Haar geduld, begrip en goede uitleg heeft onze zoon enorm geholpen. Tijdens de RT hield Femke contact met de juf waardoor school en de lessen bij Femke goed op elkaar afgestemd werden . Hij gaat binnenkort naar het voortgezet onderwijs met een havo/vwo advies”!

Jacqueline Blazer, ouder, Amstelveen

”Dit jaar heeft mijn zoon (11) een aantal maanden Remedial Teaching gehad in aanloop naar de Cito toets.
Na een intake met mij, een gesprek met de juffen op school en een test bij mijn zoon zijn de punten voor verbetering vastgesteld.
Tijdens een wekelijkse les van 3/4 uur is vervolgens hiermee aan de slag gegaan.
Mijn zoon ging eigenlijk altijd met plezier naar Annika toe en heeft tijdens deze maanden veel extra oefening gekregen.
Vol vertrouwen gaat hij volgend schooljaar naar de HAVO brugklas.”

Bianca Blom en Peter Droppert, ouders, Amstelhoek

”De entreetoets van onze zoon was een stuk lager dan op grond van zijn IQ verwacht zou mogen worden. We hebben verschillende activiteiten gestart, waaronder begeleiding door Femke Uiterwijk. We zijn in groep 7 begonnen met een advies VMBO-Kader, en hebben nu onze zoon kunnen inschrijven op VMBO-t/Havo niveau. Femke heeft niet alleen het kennisniveau omhoog gebracht, maar ook een zeer actieve rol gespeeld in contacten met school. Hierdoor ontstond een vruchtbare samenwerking met RT Praktijk Wegwijz, school, ouders en leerling. Ook wil ik graag vermelden dat onze zoon erg graag naar de begeleidingssessie gaat. Hij voelt zich er thuis, en werkt daardoor hard.”

”We zijn heel enthousiast en daarom bevelen we RT Praktijk Wegwijz van harte aan.”